Atelierul Crasna Express – Ștafeta pe echipe
În cadrul atelierului ștafetă Crasna Express elevii au format grupe de câte 10-11 elevi. Fiecare elev a extras dintr-un bol câte un număr de la 1 la 10, respectiv 11, acesta indicând ordina în care vor intra în concurs. Copiilor li s-a explicat regulamentul concursului și fiecare grupă a tras câte un bilețel ce a stabilit ordinea de plecare în cursă. Echipele au plecat pe rând, în momentul în care prima echipa a terminat toate probele a pornit următoare și așa mai departe. Mai jos redăm modul de desfășurare a concursului.
La START (punctul de control numărul 1), jucătorul cu numărul 1 din echipa aflată pe traseu trebuie să ghicească răspunsul la o ghicitoare în timp de 1 minut. Dacă acesta nu reușește să răspunde, stă pe loc 1 minut, după care, cu picioarele într-un sac de rafie, pornește în sărituri spre punctul de control 2.
La punctul de control numărul 2 se află coechipierii cu numerele 2 și 3. În momentul când jucătorul cu numărul 1 ajunge aici, aceste trage 3 cartonașe pe care se află figura unui copil care face diferite gesturi. El trebuie să reproducă aceste gesturi astfel încât elevii cu numerele 2 și 3 să extragă din cartonașele cu chipuri aflate pe masă cele care reproduc gesturile indicate de primul elev. Acest lucru se repetă până când elevii cu numerele 2 și 3 descoperă 3 cartonașe corecte. În acest moment ei au primit un măr pe care trebuie să îl ducă până în punctul de control numărul 3 ținându-l între frunți. Dacă mărul cade, proba se reia de la masa de control a punctului 2.
Ajunși la punctul de control numărul 3, concurenții cu numerele 2 și 3 trebuie să mimeze 3 cuvinte iar concurenții cu numerele 4 și 5 trebuie să ghicească ce anume mimează coechipieri lor. După ce au ghicit cele 3 cuvinte, fiecare dintre concurenții 4 și 5 trebuie să pună 3 pahare de plastic, unul în altul, cu ajutorul unui balon. După aceea, cu balonul respectiv introdus în pahare, trebuie să le transporte până la punctul de control numărul 4, fară să cadă paharele. Dacă acestea au căzut, se reia proba de la punctul de control numărul 3.
La punctul de control numărul 4, concurenții cu numerele 4 și 5 trebuie să răspundă la câte o întrebare din domeniul matematicii, limbii române, geografiei și istoriei. Când aceștia au terminat de răspuns la cele 4 întrebări, unul dintre concurenții cu numerele 6 și 7 este legat la ochi, iar celălalt îl ghidează să găsească 6 mingi de ping-pong pe care le introduce într-o cutie de carton, cu o fanta îngustă. După ce mingile sunt puse în cutie, aceasta este legată la brâul celuilalt concurent, care trebuie, prin mișcări corporale, să scoată mingile din cutie, deplasându-se spre punctul de control numărul 5.
Aici, la punctul de control numărul 5, se află concurenții cu numărul 8 și 9 (în cazul echipelor cu 11 concurenți aici este și concurentul cu numărul 10). Cei 4 (respectiv 5 concurenți) au de rezolvat 2 jocuri puzzle (unul de către concurenții ajunși aici, celălalt de concurenți deja aflați la acest punct). Când cele 2 puzzle-uri sunt gata, concurenții 8 și 9 trebuie să ridice o sticlă de sticlă de jumătate de litru cu un elastic de păr legat cu 4 sfori, fiecare concurent ținând în mână 2 sfori. Această sticlă trebuie dusă în acest mod până la ultimul punct de control.
La ultimul punct de control (punctul de control numărul 6) se află concurentul cu numărul 10 (respectiv 11), în spatele căruia s-a pus toți ceilalți concurenți, în ordinea în care au terminat probele, astfel încât concurenții de la punctul de control 5 sunt ultimii. Ultimul concurent din șir trage un cartonaș pe care este un desen schematizat. Acesta redă desenul respectiv pe spatele concurentului din fața lui, și tot așa până la concurentul cu numărul 10 (respectiv 11). Acesta trebuie să deseneze ceea ce a înțeles pe o foaie de desen. Dacă desenul este corect, cronometrul se oprește acesta fiind timpul obținut de echipa respectivă. În caz că desenul nu este corect se reia proba cu alt desen până când ultimul concurent redă corect pe hârtie desenul.
La sfârșitul concursului, după ce toate echipele au terminat traseul, primele 3 echipe au fost premiate, primind câte o cupă fiecare echipă (una aurie, una de argint și una de bronz). Toți participanții au primit medalii și diplome de participare.
La START (punctul de control numărul 1), jucătorul cu numărul 1 din echipa aflată pe traseu trebuie să ghicească răspunsul la o ghicitoare în timp de 1 minut. Dacă acesta nu reușește să răspunde, stă pe loc 1 minut, după care, cu picioarele într-un sac de rafie, pornește în sărituri spre punctul de control 2.
La punctul de control numărul 2 se află coechipierii cu numerele 2 și 3. În momentul când jucătorul cu numărul 1 ajunge aici, aceste trage 3 cartonașe pe care se află figura unui copil care face diferite gesturi. El trebuie să reproducă aceste gesturi astfel încât elevii cu numerele 2 și 3 să extragă din cartonașele cu chipuri aflate pe masă cele care reproduc gesturile indicate de primul elev. Acest lucru se repetă până când elevii cu numerele 2 și 3 descoperă 3 cartonașe corecte. În acest moment ei au primit un măr pe care trebuie să îl ducă până în punctul de control numărul 3 ținându-l între frunți. Dacă mărul cade, proba se reia de la masa de control a punctului 2.
Ajunși la punctul de control numărul 3, concurenții cu numerele 2 și 3 trebuie să mimeze 3 cuvinte iar concurenții cu numerele 4 și 5 trebuie să ghicească ce anume mimează coechipieri lor. După ce au ghicit cele 3 cuvinte, fiecare dintre concurenții 4 și 5 trebuie să pună 3 pahare de plastic, unul în altul, cu ajutorul unui balon. După aceea, cu balonul respectiv introdus în pahare, trebuie să le transporte până la punctul de control numărul 4, fară să cadă paharele. Dacă acestea au căzut, se reia proba de la punctul de control numărul 3.
La punctul de control numărul 4, concurenții cu numerele 4 și 5 trebuie să răspundă la câte o întrebare din domeniul matematicii, limbii române, geografiei și istoriei. Când aceștia au terminat de răspuns la cele 4 întrebări, unul dintre concurenții cu numerele 6 și 7 este legat la ochi, iar celălalt îl ghidează să găsească 6 mingi de ping-pong pe care le introduce într-o cutie de carton, cu o fanta îngustă. După ce mingile sunt puse în cutie, aceasta este legată la brâul celuilalt concurent, care trebuie, prin mișcări corporale, să scoată mingile din cutie, deplasându-se spre punctul de control numărul 5.
Aici, la punctul de control numărul 5, se află concurenții cu numărul 8 și 9 (în cazul echipelor cu 11 concurenți aici este și concurentul cu numărul 10). Cei 4 (respectiv 5 concurenți) au de rezolvat 2 jocuri puzzle (unul de către concurenții ajunși aici, celălalt de concurenți deja aflați la acest punct). Când cele 2 puzzle-uri sunt gata, concurenții 8 și 9 trebuie să ridice o sticlă de sticlă de jumătate de litru cu un elastic de păr legat cu 4 sfori, fiecare concurent ținând în mână 2 sfori. Această sticlă trebuie dusă în acest mod până la ultimul punct de control.
La ultimul punct de control (punctul de control numărul 6) se află concurentul cu numărul 10 (respectiv 11), în spatele căruia s-a pus toți ceilalți concurenți, în ordinea în care au terminat probele, astfel încât concurenții de la punctul de control 5 sunt ultimii. Ultimul concurent din șir trage un cartonaș pe care este un desen schematizat. Acesta redă desenul respectiv pe spatele concurentului din fața lui, și tot așa până la concurentul cu numărul 10 (respectiv 11). Acesta trebuie să deseneze ceea ce a înțeles pe o foaie de desen. Dacă desenul este corect, cronometrul se oprește acesta fiind timpul obținut de echipa respectivă. În caz că desenul nu este corect se reia proba cu alt desen până când ultimul concurent redă corect pe hârtie desenul.
La sfârșitul concursului, după ce toate echipele au terminat traseul, primele 3 echipe au fost premiate, primind câte o cupă fiecare echipă (una aurie, una de argint și una de bronz). Toți participanții au primit medalii și diplome de participare.